loading...

arezoo

بازدید : 19
يکشنبه 30 بهمن 1401 زمان : 15:00

در این مطلب از سایت پکیجکار میخوایم در مورد کد خطای E01 در پکیج بوتان اطلاعاتی را خدمتتون ارائه بدیم، پس شما هم اگر جزو مصرف کنندگان پکیج دیواری بوتان هستید و هم اکنون با ارور e01 روبرو شده اید برای اینکه همه چیز را در مورد نحوه برطرف نمودن خطای E01 بوتان یاد بگیرید با ما همراه باشید.
اگر می‌خواهید همیشه یک قدم از تعمیرکاران پکیج جلوتر باشید و ترفندهای آنها را برای سرکیسه کردن مشتری را یاد بگیرید پیشنهاد میکنم بعد از مطالعه این مقاله سری به مطلب تعمیر پکیج بزنید تا علاوه بر اینها مطالب آموزشی مفیدی را در رابطه با پکیج یاد بگیرید

در مورد تاریخچه شرکت بوتان
شرکت تولیدی بوتان یکی از قطب های اصلی صنعت گرمایشی و لوازم خانگی در کشور می‌باشد که در سال 1332 و با دریافت مجوز پخش سیلندرهای گاز مایع شروع به فعالیت کرد
ولی به دلیل خلاقیت و ابتکار مدیر عامل و موسس این شرکت جناب آقای محمود خلیلی که شدیداً علاقمند به مسائل فنی داشتند طولی نکشید که شروع به تولید لوازم گازسوز خانگی نمودند و با تأسیس یک کارگاه کوچک در محدوده سه راه آذری تهران خط تولید اجاق گاز های خانگی را به راه انداختند.
بعد از حدودا ده سال از شروع کار شرکت بوتان و همزمان با شروع لوله کشی گاز CNG در کشور تولید لوازم گازسوز یکی از صنایع مهم آن دوران شده بود و شرکت بوتان با واردات قطعات لوازم و مونتاژ آنها برای اولین بار اقدام به تولید آبگرمکن های گازسوز نمود.
و طولی نکشید که شرکت بوتان علاوه بر اینکه تمام قطعات آبگرمکن های تولیدی را وارد نکرد بلکه به برخی از کشورهای اروپایی نیز صادرات قطعات داشت.
شرکت بوتان در سال 1382 برای اولین بار در ایران اقدام به تولید اولین نسل پکیج های شوفاژ دیواری نمود و تا به امروز مدل های زیادی را در چرخه تولید قرار داده است.
در حال حاضر شرکت بوتان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی در کشور ایران می‌باشد که در همه تولیدات خود کیفیت کالا و رضایت مشتری را سرلوحه کار خود قرار داده است.
پکیج دیواری چیست؟
پکیج دیواری دستگاهی است که همچون یک موتورخانه کوچک قابلیت گرمایش رادیاتورها و همچنین تولید آبگرم بهداشتی را به صورت همزمان دارا میباشد.
عیب یابی پکيج بوتان
به طور معمول به هر ایرادی که باعث اختلال در عملکرد دستگاه پکیج شود و به هر نحوی در تولید آبگرم مصرفی و گرمایش رادیاتورها خلل ایجاد کند در اصطلاح تعمیرکاران عیب پکیج تلقی می‌شود و به مجموعه کارهایی که جهت پیدا کردن این عیب توسط تعمیرکار صورت می‌گیرد عیب یابی پکيج می‌گویند.
خوشبختانه کلیه پکیج های دیواری بوتان دارای سیستم عیب یابی اتوماتیک می‌باشند که در صورت وجود هر گونه مشکل به صورت دقیق محل دقیق مشکل را به اوپراتور اعلام می‌کند، برای این منظور برد کنترل بوسیله سنسورهایی که در اکثر نقاط پکیج به کار رفته است عیب را شناسایی و با روشن شدن چراغ روی صفحه و یا اعداد لاتین محل دقیق را به ما اعلام می‌کند.
برای اینکه به سیستم عیب یابی اتوماتیک پکیج تسلط داشته باشید باید معنی کلیه ارور های رایج پکیج های دیواری را بلد باشید.
برای اینکه در مورد کدهای خطای انواع پکیج بوتان اطلاعات کسب کنید پیشنهاد میکنم این مقاله را مطالعه نمایید.
ارور E01 بوتان به چه معناست؟
در دفترچه راهنمای پکیج بوتان ارور E01 را اینطور شرح داده :
عدم تشکیل و یا تشخیص شعله
در صورت بروز این ارور قبل از هر اقدامی ابتدا از باز بودن شیر گاز ورودی به دستگاه اطمینان حاصل کنید و سپس پکیج را ریست کنید، اگر نمی‌دانید پکیج چطور ریست می‌شود ولوم تغییر فصل را چند بار بچرخانید و یا به مقاله چگونه پکیج را ریست کنم مراجعه کنید.
دقت کنید این ارور پس از اینکه دستگاه ریست شد دوباره به چه صورت ظاهر می شود. آیا به محض ریست شدن دستگاه این ارور ظاهر می شود و یا پس از ریست فن پکیج روشن شده و جرقه زن عمل می‌کند ولی شعله روشن نمی‌شود. و یا حتی شعله روشن شده ولی دوباره خاموش می‌شود و پس از اینکه دو بار همین اتفاق افتاده ارور E01 نشان داده می شود.
برای اینکه درست متوجه دلایل بروز این ارور شوید باید عملکرد پکیج را به صورت کامل بدانید.
نحوه عملکرد پکیج دو مبدل بوتان
پکیج دیواری دو مبدل جهت روشن شدن شعله مثلا در فصل تابستان به این صورت عمل می‌کند :
ابتدا با باز شدن آب گرم مصرفی فلوسویچ عمل کرده و به برد الکترونیک اطلاع می‌دهد که آب باز است. سپس برد الکترونیک ابتدا یک سیگنال به سمت پرشر سوئیچ هوا می‌فرستد تا ببیند پرشر هوا سالم باشد و پس از اطمینان از سلامت پرشر هوا فن را روشن می‌کند و پس از استارت فن و زمانی که پرشر سوئیچ هوا به خاطر کار کردن فن وصل شد، برد متوجه عملکرد فن شده و در نهایت همزمان به شیر کنترل گاز و جرقه زن دستور کار می‌دهد. و پس از تشکیل شعله یون لیتیوم به برد الکترونیک اطلاع داده و برد شعله را ثابت نگاه می‌دارد.
در هر مرحله از مراحل فوق اشکال بوجود آید ارور E01 ظاهر می شود.
ارور E01 پکیج بوتان مدل پرلا
در دفترچه راهنمای شرکت بوتان کد خطای E01 بوتان مدل پرلا را به این صورت شرح داده هست :
عدم تشکیل و یا تشخیص شعله
برای اینکه در مورد خطای E01 پرلا اطلاعات کسب کنید باید دلایل اصلی بروز این ارور را بدانید.
دلایل اصلی بروز ارور E01 :
قطع بودن گاز ورودی و یا هوا داشتن مسیر لوله کشی گاز
وجود اشکال در یون تشخیص شعله
وجود اشکال در سیستم جرقه زنی
خرابی شیر کنترل گاز
تنظیم نبودن شعله
خرابی برد الکترونیک
دلایل بروز ارور E01 پکیج بوتان
مکانیزم پکیج های دیواری به شکلی است که قطعات مختلف آن می توانند در بروز خطاهای مختلف اثرگذار باشند. گاهی اوقات خطاهای موجود منجر به گرم نشدن آب پکیج بوتان شده و برخی دیگر از خطاها قابلیت عملکرد پکیج را به صورت کلی سلب می کنند. در عین حال خطای E01 پکیج بوتان از قطعات مختلفی ممکن است ارسال شده و بر روی صفحه نمایش نقش بندد.
یکی از مهمترین دلایل بروز ارور E01 پکیج بوتان، معیوب بودن الکترود جرقه زن به شمار می رود. چنانچه الکترود یون جرقه زن موجود در پکیج مورد استفاده توسط شما با ایراداتی مواجه شود، به احتمال فراوان ارور E01 را بر روی صفحه نمایش ارسال می‌ کند.
از دیگر قطعاتی که در نمایش ارور E01 پکیج بوتان اثرگذار است، می توان به برد الکترونیک آن اشاره نمود. معیوب بودن برد الکترونیک ممکن است خطا های مختلفی بر روی صفحه نمایش ارسال نماید. با این حال با توجه به اینکه تعمیر برد پکیج بوتان به راحتی مشکل به وجود آمده را برطرف می کند، توصیه ما به شما استفاده از تخصص یک فرد وارد به این امر برای برطرف کردن مشکل به وجود آمده خواهد بود.
از دیگر عواملی که در نمایش ارور E01 پکیج بوتان نقش کلیدی دارند معیوب بودن میله یون و همچنین خرابی حسگر شعله هستند.
اگر شیر برقی گاز دچار مشکل شود و قابلیت عملکرد صحیح خود را از دست بدهد نیز در پکیج های مختلف بوتان ارور E01 را مشاهده خواهید نمود.
در کنار تمام مواردی که بیان کردیم، یکی دیگر از دلایل بروز ارور E01 پکیج دیواری بوتان، کم بودن فشار گاز ورودی به شمار می رود. برطرف کردن خطا و ایرادات به وجود آمده گاهی اوقات به سادگی و در برخی مواقع نیاز به تخصص بالا دارند.
ساز و کار و سیستم پکیج های دیواری به واسطه تفاوت‌هایی که دارند ممکن است افراد ناوارد به این سیستم های گرمایشی را با مشکلاتی مواجه کنند. به عنوان مثال تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل به شکلی است که بررسی این مدل از سیستم های گرمایشی نیاز به تجربه و تخصص خواهد داشت.
رفع ارور e01 پکیج بوتان پرلا
بدون تردید عیب یابی پکیج های مختلف به عنوان مهمترین اصل برای برطرف کردن ارورها و خطاهای موجود شناخته می شود. اگر پس از عیب یابی پکیج بوتان مدل cv۴۲۴ یا سایر مدل های پکیج بوتان، قطعه معیوب را پیدا کرده اید را به راحتی می ‌توانید آن ها را بررسی کنید و در گام بعدی برای تعمیر پکیج و خطاها اقدامات کاربردی را انجام دهید.
با وجود اینکه بسیاری از افراد تصور می ‌کنند که ارور e01 پکیج بوتان پرلا به دلیل روشن نشدن شمعک نمایش داده می شود ولی بد نیست بدانید که تشکیل نشدن شعله به عنوان مهمترین عامل ارسال خطای مورد نظر شناخته می ‌شود. برای رفع خطای E01 پکیج بوتان پس از آگاهی کامل از دلایل نمایش خطای مورد نظر، می توانید به راحتی عمل کنید.
پس از نمایش خطای E01 با باز کردن پیچ های محفظه احتراق پکیج بوتان باید بتوانید شعله را مشاهده کنید. چنانچه جرقه زن عملکرد خود را به شکل صحیح انجام می ‌دهد اما شعله تشکیل نشده است، ممکن است موارد زیر به عنوان دلایل اصلی در نمایش ارور E01 اثر گذار باشند.
خرابی جرقه زن پکیج، خرابی شیر برقی گاز، خرابی برد الکترونیک، بسته بودن شیر گاز و همچنین وجود هوا در لوله های گاز.
بررسی هر کدام از موارد بالا به شما کمک می کند که برای به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد عملکرد جرقه زن اقدامات لازم را انجام دهید.
هنگام جرقه زنی به الکترود نگاه کنید که آیا از پایین الکترود جرقه برخورد می کند یا خیر.
اگر این اتفاق رخ می‌دهد نیاز به تعویض جرقه زن خواهید داشت. برای بررسی جریان گاز نیز می‌توانید بست شلنگ را باز کرده و از وجود گاز در لوله اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید مجدد بست شلنگ را جا زده و بست را محکم ببندید.
دو دلیل دیگر برای خطای e01 پکیج بوتان یعنی خرابی برد الکترونیک و همچنین خرابی میله یون باید به شکل تخصصی بررسی شوند. بهترین راه برای اینکه میله یون را تست کنید، استفاده از یک میله یون جدید خواهد بود. سعی کنید میله یون قبلی را قبل از تعویض به‌خوبی با سمباده تمیز نمایید.
معمولاً تمیز کردن میله یون با استفاده از سنباده بیش از ۵۰ درصد مواقع، مشکل به وجود آمده را برطرف خواهد کرد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 5
  • بازدید ماه : 2
  • بازدید سال : 153
  • بازدید کلی : 1845
  • کدهای اختصاصی