loading...

arezoo

بازدید : 17
دوشنبه 12 دی 1401 زمان : 11:27

پکیج های فن دار و بدون فن دو مدل می باشد پکیج های که در فضای باز نصب می شوند یا در فضای منازلی که متراژهای پایین ی دارند که ملزم به نصب دودکش دو جداره هستند از مدل فن دار استفاده می شوند پکیج فن دار بهتر است یا پکیج بدون فن و پکیج های که قوانین استاندارد بوتان و اداره گاز را رعایت کنند و پکیج داخل منزل نصب شود و دارای دودکش استاندارد با تاییدیه اداره گاز را داشته باشند و متراژ مناسب برای نصب داخلواحد را دشاته باشند از پکیج های بدون فن استفاده می شود.

https://justpaste.it/aa3bn

برخی مشتریان پکیج بدون فن را به دلیل کم صدا بودن انتخاب می کنند یا بحث هزینه کمتر می باشد البته پکیج های فن دار هم صدای زیادی تولید نمی کنند زیرا شرکت بوتان که یکی از بهترین و عالی ترین شرکت های تولید کننده پکیج هستند تمام قطعات پکیج ها را طراحی می کنند تا کمترین صدا و ضعف را داشته باشند نکته ی دیگر این میباشد که اگر پکیج فن دار با دودکش دو جداره نصب شود تقریبا می توان گفت که هیچصدایی شنیده نمی شود مخصوصا پکیج های شرکت صنعتی بوتان که با طراحی فوق العاده خود بازار تولید پکیج را ازان خود کرده است.

پکیج فن دار و پکیج بدون فن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

پکیج به دستگاهی گفته می شود که برای تامین آب گرم مورد نیاز ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری و حتی کارخانه ها و مراکز تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نوع پکیج بستگی به سلیقه شخصی و البته برخی دلایل فنی دارد. اینکه مثلا ظرفیت پکیج به مساحت محل مورد استفاده بخورد و برخی دلایل دیگر که توجه به آنها باعث استفاده بهینه از پکیج شده و در میزان هزینه های ناشی از مصرف آن هم تاثیر مستقیم دارد. برای همین ما در ادامه قصد داریم در مورد دو نوع پکیج که در بازار اسم آنها را زیاد می شنوید، صحبت کنیم و تفاوت های آنها را بیان کرده تا موقع خرید بتوانید انتخاب اصولی تر و بهتری داشته باشید. پکیج ها به لحاظ فنی به دو دسته پکیج فن دار و پکیج بدون فن تقسیم می شوند که این دو نوع دستگاه تفاوت های مهمی با هم دارند.

تفاوت پکیج فن دار و پکیج بدون فن

  • پکیج بدون فن دستگاهی است که دود و گازهایی که در اثر سوختن و احتراق در آن ایجاد می شود از راه دودکشی که به شیوه خاصی در آن قرار داده شده است، خارج می شوند. دودهای حاصل از احتراق در این نوع دستگاه به صورت مکش طبیعی متاثر از ارتفاع دودکش خارج شده و نیاز به سیستم دیگری برای خارج کردن گازها نیست.
  • تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در این است که نوع بدون فن آن باید حتما در فضای ساختمان و داخل آن نصب شود و استفاده از آن در فضای باز ممنوع است.

قطر دودکش تفاوت بین پکیج فن دار و پکیج بدون فن

  • تفاوت دیگری که در پکیج فن دار و پکیج بدون فن مشاهده می شود در قطر دودکش است. قطر دودکش در دستگاه بدون فن پانزده سانتی متر بوده و ارتفاع دودکش مورد استفاده هم باید حتما سه متر باشد در صورتیکه قطر دودکش در پکیجهای فن دار شش سانتیمتر میباشد.
  • تفاوت دیگر بین پکیج فن دار و بدون فن جنس دودکش است. در نوع بدون فن جنس دودکش باید از سیمان بوده و در داخل ساختمان کار گذاشته خواهد شد.دودکش در دستگاه بدون فن باید به طور مستقیم با هوای آزاد تماس داشته باشد و هرگز در معرض باد و کوران شدید هم قرار نگیرد. برای دستیابی به این منظور و برای اینکه هدایت گازهای سمی به خوبی انجام شود و در اثر باد و کوران به داخل باز نگردد، بهتر است در انتهای دودکش در پکیج بدون فن کلاهک نصب شود.

سرو صدای پکیج فن دار و بدون فن

  • در گذشته پکیج های فن دار دارای سر و صدا هنگام کار کردن بودند که امروزه با آمدن نسل جدیدی از این دستگاهها مشکل سر و صدا هم در آنها حل شده و کاملا آرام و بدون صدا کار می کنند و مصرف کننده می تواند از این موضوع مطمئن باشد.
  • اما چیزی که تفاوت بین پکیج فن دار و بدون فن را بیشتر نمایان می کند اینکه در نوع فن دار دود ناشی از سوخت ماده سوختی یا احتراق از طریق فن به دودکش هدایت شده و به این شکل از فضا مورد نظر خارج می شود.

  • دستگاه فن دار دارای قطعه ای به نام فلنج فن است که با استفاده از این قطعه هوای تازه وارد و دود و گازهای ناشی از احتراق هم خارج می شوند. فلنج در بالای دستگاه تعبیه شده و قطر خارجی آن ده سانتی متر است. با استفاده از قطر خارجی که ده سانتی متر است اکسیژن لازم برای احتراق وارد می شود و با استفاده از قطر داخلی که شش سانتی متر است، دود و گازهای سمی ناشی از احتراق خارج می شود.

پکیج فن دار بهتر است یا بدون فن؟

مشتریان در هنگام خرید دستگاهی مناسب برای تولید آب گرم بین انواع مختلف آن مردد می مانند حالا جدا از تعداد برند های مختلف که در بازار وجود دارد در بین اینکه پکیج فن دار بخرند یا بدون فن هم نمی توانند خوب تصمیم گیری کنند و در واقع نمی دانند کدام بهتر است. خب در مورد این مسئله چندین نکته کلیدی وجود دارد که در ادامه شرح می دهیم:

  • اول اینکه حجم پکیج را چه فن دار باشد و چه بدون فن با توجه به مساحت ساختمان در نظر بگیرید تا استفاده بهینه ای از آن داشته باشید.
  • پکیج های فن دار با دودکش های دو جداره برای جلوگیری از ورود گازهای سمی به داخل فضای ساختمان بهتر و مطمئن تر هستند. بنابراین انتخاب آنها ایمن تر است.

  • پکیج های فن دار چون محفظه بسته هستند، نصب آنها در بالکن و تراس مشکلی ایجاد نمی کند و به لحاظ اینکه قطر دودکش آنها هم کم بوده و در حدود پانزده سانتی متر است و همچنین فضا برای داکت آن هم چندان زیاد نیست و به راحتی در فضای کوچک هم نصب می شوند بنابراین توسط مصرف کننده بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

فرق پکیج فن دار و بدون فن در چیست؟

پکیج‌های امروزی نسل جدید آبگرمکن ‌های قدیمی هستند با برق و آب نیاز دارند. مهم‌ترین فرق پکیج و آبگرمکن در این است که پکیج علاوه بر تولید آب گرم مورد نیاز، محیط ساختمان را در فصول سرد سال گرم و مطبوع نگه می‌دارد. اما چه تفاوتی بین مدل‌های پکیج فن دار و بدون فن وجود دارد و بهترین مدل برای ساختمان شما کدام است؟

1. نحوه تهویه هوا

مهم‌ترین تفاوت پکیج فن دار و بدون فن در نحوه تهویه هواست. در پکیج بدون فن، دود ناشی از احتراق به دلیل ارتفاع دودکش به بالا هدایت می‌شود و موجب تهویه هوا و امکان ادامه کار دستگاه می‌گردد. این در حالی است که پکیج فن دار با استفاده از قطعه خاصی به نام “فلنج فن” به تهویه هوا کمک می‌کند و جایگزینی دود با هوای تازه با سرعت و کیفیت بالاتری انجام می‌شود.

2. قطر دودکش

قطر دودکش، عامل مهمی در کارایی پکیج فن دار و بدون فن ایفا می‌کند. پکیج بدون فن جهت تخلیه دود و جایگزینی آن با هوای تازه نیاز به دودکشی با قطر 15 سانتی‌متر و ارتفاع 3 متر دارد. این در حالی است که پکیج فن دار به دودکشی با این ویژگی‌ها نیازی ندارد و به طور کلی قطر دودکش آن به بیش از 6 سانتی‌متر نمی‌رسد.

شما می توانید در صورت بروز هرگونه مشکل با تکنسین های متخصص تعمیر آنلاین تماس بگیرید و مشکل خود را به این متخصصان ارئه دهید و به بهترین شکل ممکن مشکل را برطرف نمائید.

3. محل نصب پکیج

پکیج بدون فن در داخل ساختمان و در محیط بسته نصب می‌شوند اما پکیج فن دار باید در محیط باز مانند حیاط یا بالکن نصب گردد. این مساله باعث شده که پکیج‌های فن دار مورد استقبال بیشتری قرار بگیرند. چرا که هیچ گونه فضایی را در داخل خانه اشغال نخواهند کرد.

4. جنس دودکش

تفاوت دیگری که پکیج فن دار با پکیج بدون فن دارد، جنس دودکش آن است. جنس دودکش در پکیج بدون فن از جنس سیمان است و در داخل دیوار ساختمان ساخته می‌شود. اما پکیج فن دار نیاز به دودکس دوجداره دارد.

5. امنیت

اگرچه هر دو مدل از پکیج ‌های فن دار و بدون فن، دارای بالاترین استانداردهای روز اروپا هستند اما به نظر می‌رسد که امنیت پکیج‌های فن دار اندکی بالاتر است. چرا که امکان ورود دود به داخل ساختمان تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و با وزش بادهای شدید و طوفان پکیج خاموش نمی‌شود.

لازم به ذکر است که تمامی دودکش‌های پکیج بدون فن مجهز به کلاهک هستند تا احتمال خاموش شدن پکیج را در اثر بارش باران و وزش طوفان کاهش دهند.

6. اندازه

اندازه دستگاه، یکی دیگر از فرق های پکیج فن دار و بدون فن است. از آنجا که پکیج فن دار دارای تکنولوژی پیشرفته‌تری است، از نظر ابعاد کوچک‌تر است و به همین دلیل خریداران استقبال بیشتری برای خرید آن از خود نشان می‌دهند.

پکیج بدون فن به دلیل فعالیت در محیط بسته نیاز به فضای بیشتری دارد و از پکیج فن‌دار سنگین‌تر و حجیم‌تر است.

7. آلودگی صوتی

نکته مهم دیگری که در تفاوت پکیج بدون فن و فن دار باید به آن توجه کرد، میزان آلودگی صوتی است که هریک تولید می‌کنند. به طور کلی پکیج فن‌دار به علت وجود قطعه “فلنج فن” دارای سر و صدای بیشتری است. اگرچه با نصب پکیج در خارج از ساختمان صدای آن تا حد زیادی قابل تحمل و چشم‌پوشی است اما برخی کاربران ترجیح می‌دهند که به هیچ عنوان سر و صدای خاصی تولید نشود و به همین دلیل پکیج بدون فن را انتخاب می‌کنند.

نکته: لازم به ذکر است که با پیشرفت تکنولوژی پکیج‌های فن‌دار نیز به سیستمی مجهز شده‌اند که صدای پکیج تا حد زیادی قابل کنترل است و تفاوتی از نظر تولید آلودگی صدا بین پکیج بدون فن و فن دار وجود ندارد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 61
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 14
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 23
  • بازدید ماه : 20
  • بازدید سال : 171
  • بازدید کلی : 1863
  • کدهای اختصاصی